Beekherstel – VR veldonderzoek

Beekherstel – VR veldonderzoek

VR-veldonderzoek – Beekherstel Dit VR-veldonderzoek is voor jou als je in de bovenbouw van het VO zit. Je doet onderzoek naar maatregelen die zijn genomen langs de Slinge beek in de Achterhoek. De centrale vraag is hierbij: Wat is beekherstel en waarom wordt dit...
Dieper leren met Geo-ICT vmbo

Dieper leren met Geo-ICT vmbo

Dieper leren met Geo-ICTDeze lessen gaan over het gebied langs het Merwedekanaal in Utrecht. Dit gebied heet de Merwedekanaalzone.Het ligt dicht bij het Centraal Station van Utrecht.In dit gebied liggen oude en nieuwe gebouwen en gebieden waar nog niets is.De gemeente...
Hoog water op het schoolplein? (KNAG)

Hoog water op het schoolplein? (KNAG)

Nederlanders zijn zich niet of nauwelijks bewust van het gevaar van een ernstige overstroming in hun omgeving. ‘Hoog water op het schoolplein?’ zet leerlingen aan het denken over de kwetsbaarheid van Nederland ten aanzien van overstromingen. De lessenserie is...
Kennismaking met EduGIS

Kennismaking met EduGIS

Kennismaking met EduGIS Onderzoek in de omgeving van eigen huis en school om kennis te maken met de basisfuncties van EduGIS.   Ga naar … Lesmateriaal (pdf) Lesmateriaal naast de kaart N.B. Schermbreedte minimaal 1280px! Niet geschikt voor...
Nederland in 2040

Nederland in 2040

Nederland in 2040 Hoe ziet Nederland er uit in 2040? Die vraag stelden het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap (KNAG) samen met Cito en het Onderwijscentrum VU in 2010 aan scholieren van 12-15 jaar. Duizend leerlingen van 25 scholen deden mee. Samen...